Vaccination af kat: Forebyg sygdomme #medomsorg | Dyrlægegruppen Dania

Sundhedstjek og vaccination af kat

Vi anbefaler årligt sundhedstjek og vaccination af din kat

Vi anbefaler altid vaccination af din kat samt et årligt sundhedstjek. Til det årlige sundhedstjek får katten et grundigt helbredseftersyn, hvor vi trygt og sikkert går den igennem den fra snude til hale. Vi tager også en omhyggelig snak med ejer for at sikre os, at både sundhed og trivsel er i top.

Beskyt din kat

I Danmark er katte under et relativt højt smittepres på grund af mængden af herreløse og vilde katte. Vaccination af din kat er en effektiv måde at beskytte den mod en række smitsomme og dødelige sygdomme. Sammen sørger vi for, at din kat er dækket ind, så den kan leve et langt og lykkeligt liv. Hos Dyrlægegruppen Dania får du en skræddersyet vaccinationsplan efter netop din kats behov. Planen tager blandt andet højde for kattens alder, helbred og levevis.

Vi anbefaler som minimum, at din kat bliver grundvaccineret mod katteinfluenza, kattesyge og katteleukæmi. Udover grundvaccinerne tilbyder Dyrlægegruppen Dania tillægsvacciner mod blandt andet rabies.

Vaccination af kat – Hvornår?

Vi anbefaler at din kat bliver vaccineret, når den er 12 uger. For at opretholde immunitet skal katten genvaccineres 4 uger efter første basisvaccination.

Herefter laver vi en individuel vaccinationsplan, som sørger for, at din kat fortsat er dækket ind i sit voksenliv. Kontakt os og få en snak om din kats vaccinationsbehov.

Tegn en sundhedsordning for din kat

Med Dyrlægegruppen Danias Vetplan kan du sikre regelmæssige undersøgelser og vaccination af din kat. Du får gode rabatter, økonomisk frihed og sikrer, at din kat er sund og veltilpas året rundt. Du får mulighed for at opdele de udgifter, der er forbundet med din kats sundhed og velvære i faste månedlige betalinger. Det er den bedste løsning for både dig og din kat i længden. Se mere om vores Vetplan her.