Urne

Aflivning af hund

Et sidste farvel i trygge og rolige omgivelser

Aflivning af din hund, som formentlig har været en ven gennem mange år, kan være smertefuldt. Gennem hundens levetid har du fået selskab, loyalitet og mindeværdige oplevelser. Hunden er blevet en del af din familie, og det er naturligt, at beslutningen om det sidste farvel vækker stærke følelser. Alligevel skylder vi dem en værdig afsked.

Der kan være mange årsager til, at aflivning af din hund er den bedste løsning. I mange tilfælde kan du spare hunden for unødige smerter og lidelser under alderssvækkelse eller alvorlig sygdom. Vi ved, at det ikke er en nem beslutning at tage. Derfor står vi altid klar til at tage en snak om din hunds sidste tid.

Aflivning af din hund skal være en tryg oplevelse

Hos Dyrlægegruppen Dania gør vi en dyd ud af at gøre det sidste farvel til en så god og tryg oplevelse som muligt. Derfor tager vi os god til at tale hele forløbet igennem med dig, så du ikke undervejs bliver mødt af ubehagelige overraskelser. Forløbet skal ikke forhastes, og du får den tid, du har brug for, til at tage afsked.

Aflivning af hund fungerer sådan, at hunden gives en indsprøjtning, og sover stille ind i løbet af et minut. Der er ingen smerter forbundet med indsprøjtningen, og du kan holde din hunds pote under hele forløbet, hvis du har lyst.

Hvis du ønsker at få din hund kremeret, er dette en mulighed hos Dansk Dyrekremering.

Støtte og vejledning i forbindelse med aflivning af hund

At miste et kæledyr kan være en følelsesmæssig udfordring. Vi forstår, hvor vigtigt det er at have støtte og vejledning i denne svære tid. Hos Dyrlægegruppen Dania er vi altid klar til at lytte og dele vores erfaringer med dig. På den måde kan du forhåbentlig finde lidt trøst og styrke til at komme igennem sorgprocessen.

Vi er her for dig og din hund

Dyrlægegruppen Dania er her for at hjælpe dig og dit kæledyr, uanset om det drejer sig om aflivning af hund eller andre dyrlægebehov. Vi arbejder tæt sammen med dig for at finde den bedste løsning for dit kæledyr og sikre, at deres sidste tid er så tryg og værdig som muligt. Kontakt os i dag for at få en samtale om, hvordan vi bedst kan hjælpe dig og din hund.