Kiropraktik hos hest: IVCA-udannet kiropraktor | Dyrlægegruppen Dania

Kiropraktik og laser

Reducér effektivt smerte, halthed og nedsat bevægelighed

Alene de seneste år er kiropraktik til hest kommet mere og mere i fokus. Det er en komplementær behandlingsform, der har til formål at genoprette bevægelighed i led. Aflåste led kan medføre stor smerte, inflammation og påvirkning af nervesystemet. Hvis bevægeligheden ikke genoprettes, kan det resultere i smerte, halthed og nedsat præstation.

Giv din hest bevægeligheden tilbage med professionel kiropraktisk behandling. Dyrlægegruppen Danias egen hestedyrlæger Søren Kirchhoff og Tina Simonsen er uddannet kiropraktor ved IVCA og står altid klar til en grundig snak om din hests bevægelsesmæssige udfordringer.

Hvordan foregår kiropraktik til hest?

Kiropraktik er en manuel behandlingsform, som optimerer hestens biomekaniske funktion ved at stimulere nerveenderne omkring leddet. Kiropraktik til hest arbejder altså ikke med knogler og led, men med nervesystemet.

Forud for behandling lokaliseres hestens bevægelsesmæssige udfordringer ved longering eller mønstring, ligesom bevægeligheden vurderes ved at mærke hestens rygsøjle igennem. Præcise tryk med hænderne anvendes til kiropraktisk justering af led, som ikke kan bevæges.

Et godt samspil mellem behandler og hest er afgørende for succesfuld kiropraktisk behandling. Derfor giver vi os altid god tid til at gøre hesten tryg med behandleren, da en tryg hest ofte er mere samarbejdsvillig.

Det er vigtigt at huske, at kiropraktik til hest ikke kan løse et eventuelt underliggende problem til hestens nedsatte bevægelighed. I disse tilfælde hjælper vi dig med at diagnosticere det egentlige problem, hvorefter en skræddersyet behandlingsplan igangsættes.

I sikre hænder

Din hest er i sikre hænder med kiropraktisk behandling hos os. Vi har høj ekspertise og arbejder altid #medomsorg.