Vaccination af kat: Forebyg sygdomme #medomsorg | Dyrlægegruppen Dania

Vaccination og sundhedstjek

Vi anbefaler årligt sundhedstjek og vaccination af kat

Vi anbefaler altid et årligt sundhedstjek af din kat. Her får katten et grundigt helbredseftersyn, hvor vi trygt og sikkert går den igennem den fra snude til hale. Vi tager også en omhyggelig snak med ejer for at sikre os, at både sundhed og trivsel er i top.

Beskyt din kat

I Danmark er katte under et relativt højt smittepres på grund af mængden af herreløse og vilde katte. Vaccination er en effektiv måde at beskytte din kat mod en række smitsomme og dødelige sygdomme. Sammen sørger vi for, at din kat er dækket ind, så den kan leve et langt og lykkeligt liv. Hos Dyrlægegruppen Dania får du en skræddersyet vaccinationsplan efter netop din kats behov. Planen tager blandt andet højde for kattens alder, helbred og levevis.

Vi anbefaler som minimum, at din kat bliver grundvaccineret mod katteinfluenza, kattesyge og katteleukæmi. Udover grundvaccinerne tilbyder Dyrlægegruppen Dania tillægsvacciner mod blandt andet rabies.

Hvornår skal katten vaccineres?

Vi anbefaler, at du lader din killing vaccinere, når den er 12 uger. For at opretholde immunitet skal killingen genvaccineres 4 uger efter første basisvaccination.

Herefter laver vi en individuel vaccinationsplan, som sørger for, at din voksne kat fortsat er dækket ind. Kontakt os og få en snak om din kats vaccinationsbehov.