Vaccination af hund: Forebyg sygdomme #medomsorg | Dyrlægegruppen Dania

Sundhedstjek og vaccination af hund

Vi anbefaler årligt sundhedstjek og vaccination af din hund

Vi anbefaler altid vaccination af din hund samt et årligt sundhedstjek. Til det årlige sundhedstjek får hunden et grundigt helbredseftersyn, hvor vi trygt og sikkert går den igennem den fra snude til hale. Vi tager også en omhyggelig snak med ejer for at sikre os, at både sundhed og trivsel er i top.

Beskyt din hund

Vaccination af din hund er en effektiv måde at beskytte den mod en række smitsomme og dødelige sygdomme. Sammen sørger vi for, at din hund er helt dækket ind, så den kan leve et langt og lykkeligt hundeliv. Hos Dyrlægegruppen Dania får du en skræddersyet vaccinationsplan efter netop din hunds behov. Planen tager blandt andet højde for hundens alder, helbred og levevis.

Vi anbefaler som minimum, at din hund bliver grundvaccineret mod hundesyge, parvovirus og leverbetændelse. Udover grundvaccinerne tilbyder Dyrlægegruppen Dania tillægsvacciner mod blandt andet kennelhoste og rabies.

Vaccination af hund – Hvornår?

Vi anbefaler vaccination af din hund, når den er 8 uger. For at opretholde immunitet skal hunden genvaccineres 4 uger efter første basisvaccination. Afhængig af hvordan tæven har været dækket ind under drægtighed og fødsel, gives en tredje basisvaccine, når hunden er 16 uger.

Herefter laver vi en individuel vaccinationsplan, som sørger for, at din hund fortsat er dækket ind i sit voksenliv. Kontakt os og få en snak om din hunds vaccinationsbehov.

Tegn en sundhedsordning for din hund

Med Dyrlægegruppen Danias Vetplan kan du sikre regelmæssige undersøgelser og vaccination af din hund. Du får gode rabatter, økonomisk frihed og sikrer, at din hund er sund og veltilpas året rundt. Du får mulighed for at opdele de udgifter, der er forbundet med din hunds sundhed og velvære i faste månedlige betalinger. Det er den bedste løsning for både dig og din hund i længden. Se mere om vores Vetplan her.