Vaccination og sundhedstjek

Vi anbefaler årligt sundhedstjek og vaccination af hund

Vi anbefaler altid et årligt sundhedstjek af din hund. Her får hunden et grundigt helbredseftersyn, hvor vi trygt og sikkert går den igennem den fra snude til hale. Vi tager også en omhyggelig snak med ejer for at sikre os, at både sundhed og trivsel er i top.

Beskyt din hund

Vaccination er en effektiv måde at beskytte din hund mod en række smitsomme og dødelige sygdomme. Sammen sørger vi for, at din hund er dækket ind, så den kan leve et langt og lykkeligt hundeliv. Hos Dyrlægegruppen Dania får du en skræddersyet vaccinationsplan efter netop din hunds behov. Planen tager blandt andet højde for hundens alder, helbred og levevis.

Vi anbefaler som minimum, at din hund bliver grundvaccineret mod hundesyge, parvovirus og leverbetændelse. Udover grundvaccinerne tilbyder Dyrlægegruppen Dania tillægsvacciner mod blandt andet kennelhoste og rabies.

Hvornår skal hunden vaccineres?

Vi anbefaler, at du lader din hvalp vaccinere, når den er 8 uger. For at opretholde immunitet skal hvalpen genvaccineres 4 uger efter første basisvaccination. Afhængig af hvordan tæven har været dækket ind under drægtighed og fødsel, gives en tredje basisvaccine, når hvalpen er 16 uger.

Herefter laver vi en individuel vaccinationsplan, som sørger for, at din voksne hund fortsat er dækket ind. Kontakt os og få en snak om din hunds vaccinationsbehov.