Aflivning af hest: En rolig og værdig afsked | Dyrlægegruppen Dania

Aflivning af hest

Et sidste farvel i trygge og rolige omgivelser

Aflivning af din hest, som formentlig har været en ven gennem mange år, kan være smertefuldt. Gennem hestens levetid har du fået selskab, loyalitet og mindeværdige oplevelser. Hesten er blevet en del af din familie, og det er naturligt, at beslutningen om det sidste farvel vækker stærke følelser. Alligevel skylder vi dem en værdig afsked.

Der kan være mange årsager til, at aflivning af din hest er den bedste løsning. I mange tilfælde kan du spare hesten for unødige smerter og lidelser under alderssvækkelse eller alvorlig sygdom. Vi ved, at det ikke er en nem beslutning at tage. Derfor står vi altid klar til at tage en snak om din hests sidste tid.

Aflivning af din hest skal være en tryg oplevelse

Hos Dyrlægegruppen Dania gør vi en dyd ud af at gøre det sidste farvel til en så god og tryg oplevelse som muligt. Derfor tager vi os god tid til at tale hele forløbet igennem med dig, så du ikke undervejs bliver mødt af ubehagelige overraskelser. Forløbet skal ikke forhastes, og du får den tid, du har brug for, til at tage afsked.

For mange er det overvældende og ubelejligt at tage afsked på egen adresse eller opstaldningssted. Vi har derfor etableret en specialindrettet plads til formålet på hestehospitalet i Hammel. Her kan du tage afsked med din hest i en tryg og rolig atmosfære, og så undgår du at skulle håndtere bortskaffelsen efterfølgende.

Kremering som et alternativ til traditionel bortskaffelse

Hvis du efter aflivning af din hest ønsker at få hesten kremeret, er dette en mulighed hos Dansk Dyrekremering. Kremering er en metode, hvor hestens krop bliver brændt ved høje temperaturer, og asken kan derefter gemmes i en urne eller spredes på et specielt sted som et minde om din hest. For nogle ejere kan dette give en følelse af ro og lukning.

Støtte og vejledning ved aflivning af hest

Vi forstår, hvor svært det kan være at sige farvel til din hest, og derfor tilbyder vi støtte og vejledning under hele processen. Vores dyrlæger er erfarne og har stor forståelse for de følelsesmæssige aspekter ved aflivning af hest. Hos Dyrlægegruppen Dania vil vi altid gøre vores bedste for at støtte og vejlede dig og sikre, at din hest får en rolig og værdig afsked.